TAK MASUK AKAL – Bibd charge $2.00 automatik setiap 3 bulan sekali.

Charge nda masuk akal

Ya, ini adalah kenyataan. Mulai bulan November 2014, akaun BIBD biskita akan dipotong $2.00 setiap 3 bulan sekali. Aku sudah cek dalam akaun BIBD, pemotongan $2.00 dibuat pada 27hb November 2014. Bagi aku charge ini tidak masuk akal yang waras lebih-lebih lagi BIBD dikatakan untung berpuluh juta setahun.? Lebih menyakitkan hati lagi, aku bukan ambil gaji disana. Aku hanya menyimpan. Dalam tahun hanya sekali dua saja aku update buku bank BIBD. Tahun 2014, belum pernah update lagi. Kalau ku update pun, bukannya dari awal tahun durang print dalam buku. BIasanya aku cek online saja. Inda lojik akal kalau orang macam aku pun dikenakan charge $2 setiap 3 bulan atau $8.00 setahun. KECUALI KALAU BUKU BANK BIBD WAJIB DIGANTI BARU walaupun masih kosong, mungkin aku dapat terima.Bagaimana jika baki akaun pelanggan ngam2 $50.xx nda dapat dikeluarkan lagi ? Adakah mereka akan dikira berhutang dan dikenakan interest ?

Sudah? tah dividen yang pihak bank bagi terlalu sikit, nda sampai 0.01% setahun, duit customer lagi dicuri $2.00. Aku sebut curi sebab pemotongan $2.00 itu tanpa persetujuan dari customer, cuma dengan notis dalam website durang www.bibd.com.bn dan tanpa tanda tangan persetujuan customer. Kenapa pemotongan $2.00 ini dibuat ? Apakah bank sudah kurang untung atau bakal bankrupt semenjak peraturan loan baru dibuat oleh AMDB ? Bagi akulah, baikku keluarkan semua duit simpananku masukkan dalam bank lain, sebelum duit kitani lesap kesemuanya.

GUNAKAN KUASA PENGGUNA. Tinggalkan bank yang memudharatkan kitani sebagai pelanggan. Banyak bank lagi boleh kitani menyimpan duit.

Leave a Reply